Tekoälyinnovaatio kasvattaa Voiton asiakkaiden markkinoinnin tehoa

21.11.2019

Digimarkkinoinnin toteuttamiseen liittyy paljon manuaalista työtä, joka vie resursseja ja lisää inhimillisen virheen mahdollisuutta. Tekoälyn avulla näitä töitä voidaan automatisoida ja samalla lisätä mainonnan tehoa merkittävästi.

Salomaa-yhtiöihin kuuluvassa, Voiton sisaryritys Dagmarissa, on kehitetty jo pitkään edistyneitä analytiikkapalveluja datavetoiseen markkinointiin. Tänä vuonna innovointia vauhditettiin perustamalla tekoälylaboratorio RADLY. Sen ensimmäinen tuote, RADLY Optimizer, julkaistiin alkusyksystä.

RADLY Optimizer on myös Voiton käytössä kasvattamassa asiakkaittemme markkinoinnin tehoa. Uusi työkalu helpottaa päivittäistä mainonnanhallintaa ja budjettien manuaalista optimointia. Tekoäly parantaa optimoinnin tuloksia, kun line item -tason budjetit uudelleen allokoidaan päivittäin.

Käytännössä RADLY Optimizer lisää Adformin järjestelmään uuden optimointikerroksen, joka laajentaa olemassa olevia ominaisuuksia. Työkalu ottaa kokonaisuuden hallintaan ja jakaa budjetit automaattisesti päivittäin valitun KPI:n maksimoimiseksi. Sen lisäksi, että aikaa säästyy, koneäly vie voiton ihmisaivoista: järjestelmä seuraa reaaliaikaisesti medioiden hinnanmuutoksia ja trendejä sekä reagoi niihin jopa proaktiivisesti.

”Minulla on ollut Radly Optimizer käytössä useammassa asiakkuudessa ja tulosparannukset ovat olleet huomattavia. Alkuun oli vaikeaa luottaa tekoälyyn ja suorituskykyä tuli seurattua päivittäin. Oli kuitenkin myönnyttävä tunnustamaan, että tekoäly on tässä kohtaa miestä fiksumpi”, kommentoi Voiton digisuunnittelija Tommy Renqvist.

RADLY Optimizerin ensisijainen käyttäjä on digitaalisen median suunnittelija, joka vastaa ohjelmallisesta ostamisesta. RADLY Optimizer keventää työmäärää ja lisää RTB: n suorituskykyä merkittävästi. Näin suunnittelijalle jää enemmän aikaa strategisempiin tehtäviin, kuten mainosten ja viestien optimointiin, tavoitteiden ja suorituksen arviointiin sekä kehitystöihin.