Henkilöstökokemustutkimus avaa tietä asiakaskokemuksen ja koko liiketoiminnan kehittämiseen.
Minkälainen kokemus henkilöstöllä on omasta työstään ja sen olosuhteista
Mitä kehityskohteita ja vahvuuksia henkilöstökokemukseen liittyy
Miten henkilöstö- ja asiakaskokemus heijastuu toiminnan tuloksellisuuteen
Henkilöstökokemuksessa tarkastellaan mm. kokemusta arjen sujumisesta, omasta työstä, esimiestyöstä ja johtamisesta, suoriutumisesta ja työn merkityksellisyydestä. Tutkimusten sisällön suunnittelussa otetaan huomioon liiketoiminnan ja henkilöstötyön kehittämisen tarpeet.
Suosittelemme seuraamaan henkilöstökokemusta säännöllisellä pulssityyppisellä mittauksella ja täydentämään sitä laajemmalla kartoituksella, esimerkiksi vuosittain. Toteutamme myös henkilöstö- ja asiakaskokemuksen rinnakkaisanalyyseja, joiden avulla tunnistetaan näiden tekijöiden välisiä vuorovaikutussuhteita ja kvantifioidaan niiden yhteyksiä liiketoimintaan.
Selkeä kuva henkilöstökokemuksesta antaa välineitä niin organisaation, asiakaskokemuksen kuin liiketoiminnan kehittämiseen.
Tutustu myös:
Asiakaskokemus
Asiakaskokemus on kaikkien niiden kokemusten summa, joita asiakkaalle muodostuu kohtaamisissa yrityksen kanssa. Asiakaskokemus heijastuu mm. asiakkaan tyytyväisyyteen, sitoutumiseen ja suositteluhalukkuuteen – näin ollen sillä on todella suuri merkitys liiketoiminnassa.
Lue LisääMystery Shopping
Palvelulupausten lunastaminen kohtaamispisteissä heijastuu yrityksen asiakaskokemukseen ja liiketoimintaan. Autamme asiakkaitamme varmistamaan, että palvelun laatu ja palvelukonseptin toteutuminen asiakaskohtaamisissa vastaavat asetettuja tavoitteita. Tässä hyödynnämme Mystery shopping -menetelmää.
Lue Lisää