Mikko Lähdeoja strategia- ja kehitysjohtajaksi Voittoon

11.6.2018

MBA Mikko Lähdeoja on nimitetty Mediatoimisto Voiton strategia- ja kehitysjohtajaksi 1.6.2018 alkaen. Hän on toiminut viimeiset neljä vuotta markkinointitoimisto SEKissä, viimeksi asiakas- ja suunnitteluryhmän johtajana sekä strategina.

Mikko, miksi päätit siirtyä Voiton puolelle?

Olen tehnyt SEKissä yhteistyötä Voiton kanssa, joten talo on tuttu. Voitto uudistuu ja on nyt todella kiinnostavalla kehitystiellä, joten lähden innolla mukaan.

Mitä teit ennen SEKin vuosia?

Ennen SEKiä ehdin olla jo parikymmentä vuotta erilaisissa markkinoinnin, myynnin ja liiketoiminnan vetäjän tehtävissä. Reilut kymmenen vuotta vierähti medioissa, kuten MTV Medialla ja radion puolella Radiobookingissa. Seuraavat kymmenen vuotta enemmän sisältömarkkinoinnin ja sisältöjen tuotantojen parissa, kun työskentelin mm. Image Matchillä ja OTW Group/Susamurulla.

Kiteytä kolme asiaa, joihin tulevaisuuteen katsovan markkinoijan kannattaa nyt panostaa?

  1. Asiakasymmärrykseen pohjautuva asiakaskokemuksen kehittäminen. Kun markkinoijalla on syvällinen ymmärrys asiakkaistaan, se mahdollistaa oikean sisältöisen ja oikein kohdennetun kommunikaation halutuille kohderyhmille asiakaspolun eri vaiheissa. Parhaimmillaan asiakas kokee markkinoinnin palveluksi, asiakaskokemus vahvistuu ja sen myötä kauppa käy paremmin. Tätä tukee tehokas datan ja teknologioiden hyödyntäminen.
  2. Tunteen voima. Panostaisin aina siihen, minkälaisen tunnereaktion ja -suhteen markkinointiviestintä herättää vastaanottajassa.
  3. Jatkuvuus.

Millaista osaamista tuot lisää asiakastiimeihin?

Pyrin tuomaan asiakastiimeihin lisää liiketoiminnan tavoitteista lähtevää strategista ajattelua. Maailma muuttuu vauhdilla ja niin myös tavat sekä teknologiat kommunikoida ja rakentaa pysyvää dialogia haluttujen kohderyhmien kanssa. Olen tehnyt töitä medioissa, sisältömarkkinointitoimistossa, mediasisältöjen tuotantoyhtiössä ja viimeksi markkinointitoimisto SEKissä, joten uskon tuovani Voiton tiimeihin laaja-alaista ymmärrystä siitä, miten eri osa-alueet vaikuttavat tavoiteltuun lopputulokseen. Minulla on myös vahva myynnillinen tausta ja koska olen toiminut yritysten johtotehtävissä, kaiken ajatteluni keskiössä on se, miten markkinointiviestintään tehty investointi tuo itsensä takaisin ja mieluusti hyvällä kertoimella.

Mitkä näet Voiton vahvuuksina?

Voitto on luottokumppani asiakasymmärryksen kehittämisessä, mediastrategioissa, digitaalisessa markkinoinnissa, analytiikassa ja dataohjatussa sisällöntuotannossa. Meillä on lähes 40 asiantuntijaa Suomessa ja kattava kansainvälinen yhteistyöverkosto maailmalla. Voittolaiset ovat tunnetusti mutkattomia ja mukavia ihmisiä, joiden kanssa niin asiakkaiden kuin kumppanienkin on helppo tehdä yhteistyötä.

Mitä kuuluu vapaa-aikaasi?

Perhe ja musiikki vievät pääosan vapaa-ajastani.

 

Haluatko jutella Mikon kanssa markkinointinne/liiketoimintanne kehittämisestä?  Ota yhteyttä mikko.lahdeoja@mediatoimistovoitto.fi