DNA Uusi Muoto muutoksen ytimessä

30.8.2019

Salomaalla suunnitellaan asiakkaille ratkaisuja yli yhtiörajojen. Tällä yhteistarjoamamallilla SEKin tiimi loi yhteistyössä Voiton kanssa Uusi Muoto -konseptin – modernin brändikonseptin, joka suunniteltiin sytyttämään DNA Busineksen strategia eloon modernista dynaamisesta digimarkkinoinnista sisäiseen kehitykseen.

Voiton ja SEKin aktiivinen yhteistyö on tuonut tehokkuutta ja yhtenäisyyttä suunnitteluun ja toteuttamiseen.

Tiivis ja avoin kommunikaatio on helpottanut myös arjen suunnittelutyötä ja mahdollistanut isojenkin muutosten ketterän toteuttamisen. Nyt pystymme tuottamaan DNA yritysliiketoiminnalle läpileikkaavaa strategista näkemystä markkinoinnin kehittämiseen, Voiton Senior Digital Planner Amanda Siivola toteaa.

Eksponentiaalinen digitaalinen muutos vaatii yrityksiltä kykyä muuttua maailman mukana. Uusi Muoto ei ole vain kampanja. Se on DNA:n yritysliiketoiminnan tarpeisiin suunniteltu moderni, kehittyvä ja kokonaisvaltainen brändikonsepti, joka modulaarisesti tukee ketterän B2B-talon tekemistä kohdennetusta digi- ja sisältömarkkinoinnista aina sisäisen kulttuurin ja liiketoiminnan kehitykseen.

Konseptin suunnittelussa oli tärkeää ottaa alusta alkaen huomioon, että konsepti on suunniteltu dynaamiseksi, ottamaan aina tuoreita muotoja ja luomaan jatkuvuutta ja yhtenäisyyttä. Ennen kaikkea Uusi Muoto ei ole toteamus, se on aktiivinen haaste kehittyä kehittyvän maailman mukana – on kyseessä sitten thought leader -aiheet, perinteisempi kampanjatekeminen, markkinoinnin automaatio, portfoliokehitys tai toimintatapa.

Konseptin visuaalisuuden keskipisteessä on sarja abstrakteja asiakasarvoa ja digitaalista maailmaa kuvittavia animaatioita, jotka hakevat aina uuden muodon. Visuaalisuus rakentuu muutoksen ympärille, tarkan sapluunan sijaan se haastaa monimuotoisuuteen. Lopputulos on raikas B2B-kuvamaailma, joka kuvastaa abstrakteja aiheita neljän erillisen, uniikin teeman voimin, jotka yhdessä muodostavat viidennen, älykkään infran kattoteeman.

– Konseptin suunnittelu tiiviissä yhteistyössä SEKin ja asiakkaan kanssa on ollut kaikin puolin antoisaa ja tuloksellista – jokainen toi omaa asiantuntemustaan suunnitteluprosessin eri vaiheissa kiteyttää Voiton Senior Client Group Director Raisa Summanen