Voitto teki Oikotielle Näin Suomi rekrytoi -tutkimuksen

11.6.2018

Oikotie Työpaikoille tehdyssä tutkimuksessa selvitettiin rekrytoinnin trendejä ja tulevaisuutta, digitalisaation ja tekoälyn vaikutuksia sekä rekrytointimedioiden käyttöä. Voiton tutkimusjohtaja Johanna Toivonen keskusteli tuloksista webinaarissa Oikotie Työpaikkojen johtaja Joonas Pihlajamaan kanssa.

Näin Suomi rekrytoi -tutkimus toteutettiin nyt jo toista kertaa. Sen mukaan kiihtyvä osaajakilpailu innostaa suomalaisia yrityksiä panostamaan yhä vahvemmin työnantajakuvaan. Yli 40 % tutkimukseen vastanneista arvioi työnantajakuvaan kohdistettavien investointien kasvavan vuonna 2018.

Yli puolet rekrytoinnin ammattilaisista uskoo rekrytoinnin määrän lisääntyvän kuluvana vuonna.  Vaikka sosiaaliseen mediaan panostetaan aiempaa enemmän, Oikotien kaltaiset työpaikkasivustot säilyttävät vahvan ykkössijansa työnhakukanavana.

Kolmannes vastaajista nosti trendinä tekoälyn hyödyntämisen hakijoiden tavoittamisessa ja valinnassa. Tekoälyn avulla voidaan esimerkiksi ennakoida rekrytointitarvetta, etsiä sopivia ehdokkaita aiemmin hakeneiden joukosta tai kohdentaa työpaikkailmoituksia.

Katso tallenne Näin Suomi rekrytoi -webinaarista täällä.

Haluatko kehittää liiketoimintaasi tutkimustiedolla? Voitto auttaa tutkimaan kuluttajia, b2b-kohderyhmiä sekä asiakas- ja henkilöstökokemuksia. Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää: johanna.toivonen@mediatoimistovoitto.fi