Lihatiedotuksen Possugeneraattori räjäytti pankin!

30.1.2017

Lihatiedotus ry:n kolmen vuoden Laatuvastuu-kampanja on päättymässä. Laatuvastuu-merkitty liha on tuotettu tiloilla, jotka kuuluvat eläinten terveydestä ja tuoteturvallisuudesta huolehtivaan sertifioituun, kansalliseen laatujärjestelmään.

Kolmen vuoden kampanjan päätavoitteena oli tehdä Laatuvastuu-merkkiä kuluttajille tutuksi. Halusimme myös herättää keskustelua kotimaisen Laatuvastuu-merkityn lihan vahvuuksista ja edistää sen menekkiä”, taustoittaa Lihatiedotuksen Laatuvastuu-ohjelmapäällikkö Antti Lauslahti. ”Tässä vaiheessa haluan kiittää sekä Voiton että Kaski Agencyn tiimejä hyvästä työstä projektin aikana.

Kohderyhmänä oli laajasti päivittäisostopäättäjät. Marras-joulukuun päätöskampanjassa medioiksi valikoitui online, televisio ja printti. Kampissa järjestettiin runsaasti kävijöitä kerännyt tapahtuma, jota tähdittivät Mikko Kivinen sekä huippukokki Kari Aihinen.

Voiton tekemän tutkimuksen mukaan Laatuvastuu-merkin autettu tunnettuus on nyt 53 %. Mielikuvat siitä mistä Laatuvastuu-merkki viestii ovat projektin aikana vahvistuneet kuluttajien mielissä. Merkillä koettiin myös olevan vaikutusta ostopäätökseen”, kiteyttää Voiton asiakkuuspäällikkö Irma Salminen.

Kampanja sai hienon päätöksen Possugeneraattori-testin myötä joulun alla. Kuluttajat pääsivät testaamaan millaisia possuja he ovat ja samalla heille jaettiin tietoa Laatuvastuu-asiasta hauskalla tavalla. Onlinen tavoitteina oli ohjata liikennettä Possugeneraattori.fi ja Laatuvastuu.fi -sivustoille sekä tavoittaa kuluttajia videomainonnalla. Verkkomedioina käytettiin Ruutu-videoverkostoa, Facebookia, ohjelmallista ostamista ja hakusanamainontaa.

Laatuvastuu.fi ja Possugeneraattori.fi -sivustoille kertyi kuuden viikon online-kampanjan aikana yhteensä yli 88 000 sivustoistuntoa. Possugeneraattori-testiä tehtiin 42 000 kertaa. Liikennettä ohjasi ylivoimaisesti kustannustehokkaimmin Facebookin linkkimainos, jossa kehotettiin osallistumaan testiin ja kinkkuarvontoihin. Videoita katseltiin loppuun asti yli miljoona kertaa.