Volkswagen synkronoi ensimmäisenä automainostajana mobiilimainontaa tv-mainontaan

Voitto toteutti Volkswagenille ensimmäisenä automainostajana Suomessa tv-spottien mukaan synkronoidun mobiilikampanjan. Kun Volkswagenin Das Auto -päivien spotti tuli ulos tv:stä, otettiin samanaikaisesti Widespacen mobiiliverkosto haltuun kuuden minuutin ajaksi.

Das Auto -päivät oli vajaan viikon mittainen tapahtuma, jossa paljastettiin joka päivä uusi tarjous. Päiviä markkinoineen tv- ja mobiilimainonnan synkronointi toteutettiin niin, että Widespacen ”robotti” seurasi Maikkarilta, Subilta ja Neloselta prime timessa lähetettäviä mainoksia. Kun robotti tunnisti Volkswagenin spotin, mainonta mobiiliverkostossa käynnistyi.

Adsync-haltuunoton lisäksi kampanjassa oli jatkuvaa, pienimuotoista mobiilinäkyvyyttä, sanomalehti-ilmoittelua ja verkkomainontaa.

Adsyncin tavoite oli tukea varsin lyhyttä tv-lähtöä, kasvattaa Das Auto -päivien tunnettuutta sekä viestiä päiväkohtaisista eduista.

– Adsync toteutettiin osana liikkuvan kuvan strategiaa ja sillä tehostettiin crossmedia-kampanjan toistoa ja aktivoitiin kuluttajia tutustumaan tarjouksiin, kertoo Adsync-yhteistyön ideoinut Voiton suunnittelija Henri Kaukonen.

Tulokset kertoivat, että AdSync tehosti selvästi kampanjaa ja aktivoi kuluttajia. Vuorovaikutusta mitattiin Interaction Ratella, joka kertoo mikä osuus mainosnäytöistä johti ensisijaisesti klikkaukseen tai mainoskuution pyyhkäisyyn. AdSync nosti kampanjan interaktiivisuutta päivästä riippuen 10–24 %.

Haluatko kokeilla synkronoidun mobiilimainonnan tehoa? Ota yhteyttä Voiton yhteyshenkilöösi!

Liity postituslistalle: