Voitto toi ohjelmallisen tv-syncin Suomeen

Mediatoimisto Voitto rakensi ensimmäisenä Suomessa ratkaisun, jonka avulla voidaan jopa tuplata tv-mainonnan teho multitaskaavien katsojien keskuudessa. Tv-mainonta sekä display-, mobiili- ja sosiaalisen median mainonta voidaan synkronoida yli sataan inventaariolähteeseen ja satoihin tuhansiin sivustoihin ympäri maailman.

Mainoskatkon alkaessa monet kaivavat puhelimen, padin tai muun päätelaitteen esiin ja alkavat selata verkkoa tai somepalveluita. Tv jää ääniraidaksi taustalle, jolloin mainonnan teho voi laskea.

Mediatoimisto Voitto on kehittänyt ratkaisun, joka maksimoi tv-mainonnan tehon multitaskaavien katsojien osalta synkronoimalla tv-mainonnan ja display/mobiili-mainonnan. Algoritmi tunnistaa tv-mainoksen ja lähettää sekunnin murto-osassa ostojärjestelmän robotille kehotuksen ostaa seuraavien minuuttien ajaksi mainontaa asiakkaalle, jonka mainos pyörähti televisiossa.

Kuluneen kvartaalin kestäneessä pilottivaiheessa toteutetut tv-synkronoinnit ovat tuottaneet kontrolliryhmään verrattuna 2–4 kertaa parempia tuloksia. Ohjelmallisesti ostetut tv-synkronoinnit ovat myös ydin-KPI-mittareiden mukaan selkeästi kustannustehokkaampia kuin synkronoimaton verkko- ja mobiilimainonta keskimäärin.

– Tänä päivänä, kun robotit tekevät asiakkaillemme nanosekunneissa päätöksiä mediatilan ostamisesta, halusimme hyödyntää tätä nopeutta parhaalla mahdollisella tavalla. Niinpä kytkimme ensimmäisenä Suomessa perinteisten datastreamien lisäksi ostojärjestelmäämme tv-mainonnan tunnistusalgoritmin, jotta voimme tuottaa entistä enemmän lisäarvoa asiakkaillemme. Tulokset ovat olleet erinomaisia, kommentoi Voiton Juha Halmesvaara.

Liity postituslistalle: