Voitto kansainvälisen Lapland – The North of Finland -hankkeen kumppaniksi

Lappi ja Koillismaa yhdistävät voimansa pohjoisen Suomen kansainvälisessä matkailumarkkinoinnissa. Mittavan Lapland – The North of Finland -hankkeen markkinointi- ja viestintäkumppaniksi valittiin SEKin yhtiöistä ja Mediatoimisto Voitosta koostuva tiimi, joka vakuutti toimijat matkailualan asiantuntemuksellaan.

Lapland – The North of Finland on uudenlainen maakuntarajat ylittävä matkailuhanke, joka käynnistyy vauhdikkaasti. Hankkeen pääkohdemarkkinat ovat Iso-Britannia, Alankomaat, Venäjä ja Saksa.

Koko maailman vuosittaisesta matkailusta Suomessa vierailevien matkailijoiden osuus on 0,4 %. Nämä noin 3,7 miljoonaa kävijää toivat maahan arviolta 2,2 miljardia euroa vuonna 2010.

”Maailmanlaajuisesti kasvavia matkailutrendejä ovat muun muassa kestävä kehitys ja ympäristöarvot, individualismi, elämäntyylin hidastaminen sekä räätälöityjen hyvinvointipalveluiden kysyntä.  Meillä on ainutlaatuinen mahdollisuus profiloida pohjoista Suomea matkakohteena vastaamaan tätä kysyntää,” sanoo hankkeen markkinointijohtaja Hanna-Mari Talvensaari  Lapin liitosta.

Kolmivuotisen hankkeen budjetti on 5,8 miljoonaa euroa, ja sen rahoitukseen osallistuvat Euroopan aluekehitysrahasto, Lapin liitto ja Pohjois-Pohjanmaan liitto, Lapin ja Koillismaan kunnat sekä Matkailun edistämiskeskus. Alueen matkailuelinkeinolla ja Finavialla on merkittävä rooli hankkeen toteuttamisessa.

Liity postituslistalle: