Voiton asiakasseminaari päivitti liikkuvan kuvan mahdollisuuksia

USA:ssa jo peräti 90 % kaikesta median kulutuksesta tapahtuu jonkin ruudun ääressä – ja Suomi tulee kovaa vauhtia perässä. Liikkuvaa kuvaa kulutetaan meilläkin enemmän ja monipuolisemmin kuin koskaan. Monien eri päätelaitteiden käyttö mahdollistaa myös tarinan kuljettamisen eri kanavissa niin, että kunkin kanavan ominaispiirteitä päästään hyödyntämään.

Tutkimusten mukaan internetistä on tullut jo televisiota tärkeämpi media suomalaisille. 18–44-vuotiaille internet on selvästi tärkeämpi kuin tv ja 45–64-vuotiaille tv ja internet ovat yhtä tärkeitä. Yli 65-vuotiaissa tv koetaan edelleen internetiä tärkeämmäksi mediaksi.

Spottia voidaan pyörittää tv:n lisäksi esim. netti-tv:ssä ja bannereissa, mobiilissa ja digitaalisissa ulkomainostauluissa. Google Display Networkia on mahdollista tehdä tietyillä toimialoilla. YouTube-videoita katsotaan Facebookin kautta yli neljä miljardia tuntia päivässä. Ohjelmayhteistyö ja tuotesijoittelu alkavat olla arkipäivää Suomessakin.

Miten liikkuvasta kuvasta voidaan ottaa kaikki hyöty irti?

– Hyödynnä eri kanavien erityisominaisuuksia

– Anna käyttäjän luoda sisältö

– Mahdollista vuorovaikutus

– Sitouta uudella tavalla

Liikkuvan kuvan mahdollisuuksia kannattaa pysähtyä ajattelemaan laajemmin. Joillekin voi riittää pieni hyppy, esim. tv-kampanjan laajentaminen netti-tv:seen. Toiset haluavat tehdä tiikerinloikan – tästä esimerkkinä Red Bull Stratos –hyppy jota seurasi livenä verkossa yli 10 miljoonaa ihmistä.
Millaiseen hyppyyn olisit valmis? Ota yhteyttä Voittoon, niin mietitään sitä yhdessä.

Liity postituslistalle: