Uudelleenkohdennus Googlen display-verkostossa

Googlen sisältöverkoston avulla on mahdollista tehdä uudelleenmarkkinointia niille netin käyttäjille, jotka ovat jo käyneet mainostajan sivustolla. Uudelleenmarkkinoinnin roolin voi nähdä muistuttavana, koska tutkimusten mukaan 97 % sivustojen käyttäjistä ei konvertoidu asiakkaaksi ensimmäisellä käyntikerralla. Uudelleenmarkkinoinnin avulla siis pystytään Googlen sisältöverkoston banneripaikoilla näyttämään haluttu viesti tietylle rajatulle segmentille. On mahdollista esimerkiksi seurata tietyn tuotesivun kävijöitä ja kohdistaa heille tämän jälkeen mainoksia, joissa mainostetaan tuotetta, johon he ovat tutustuneet.

Uudelleenmarkkinointi sopii kaikille mainostajille riippumatta siitä, mitä verkkosivuilla on tarjolla. Olipa tarkoituksena siis lisätä tuotemerkin tunnettuutta tai saada aikaan lisämyyntiä verkkokaupan kautta, uudelleenmarkkinointi tarjoaa loistavan lisän kampanjoiden tehokkuuden parantamiseen. Googlen sisältöverkosto tavoittaa tällä hetkellä Suomessa 2,6 miljoonaa internetin käyttäjää (79,1 % koko online-populaatiosta).

Käytännössä kampanjan käynnistäminen vaatii vain sen, että niille sivuille, joiden kävijöille markkinointia halutaan kohdentaa, lisätään koodinpätkä. Kysy lisää digisuunnittelijoiltamme.

Liity postituslistalle: