The Hammerfall Pitstop at Vianor– Facebookissa miljoonan katsojan raja rikki!

Rengas- ja autohuoltoketju Vianor halusi tehdä jotain muuta kuin mitä toimialalla on totuttu näkemään. Jotain joka konkretisoi palvelulupauksen ”Probably the worlds most comfortable pitstop”. Sisältökulma löytyi Göteborgista, jossa asiakaskuntaan kuuluu paljon heavy metal -faneja. Paikallinen bändi Hammerfall lähti mukaan yhteistyöhön, ja pian somessa levisi video, jossa renkaidenvaihto saa aivan uusia käänteitä. Katso video facebook.com/hammerfall

Voiton mediataiturit toimivat asiakkuudessa kiinteänä osana SEK & GREY:n tiimiä. Mediastrategian lähtökohtana oli kohdata metallifanit verkossa paikoissa, joissa he tapaavat viettää aikaansa. Videota on katseltu ja jaettu erityisesti Facebookin ja YouTuben yhteisöissä ja kanavilla. Tempaus ja siitä kertova video on lyönyt perinteisten medioiden lisäksi vahvasti läpi myös metallin ja raskaan rockin medioissa, kuten Blabbermouth ja Metal Hammer.

Valinta oli ilmeisen onnistunut, sillä jo viikon kuluttua videota on katsottu Facebookin kautta yli 1,3 miljoona kertaa. Kampanja on myös kustannustehokas, sillä esimerkiksi suurin osa videon Facebookin kautta tulleista kontakteista saatiin orgaanisen näkyvyyden, eikä maksetun mainonnan kautta.

Liity postituslistalle: