Splizzerian myyntiä vauhditettiin täsmämainonnalla

Splizzeria laittoi pisteen annoskateudelle lanseeratessaan uuden tuotekategorian. Splizza on pizza, jonka eri puolikkaisiin saa erilaiset täytteet. Vaihtoehtoisesti toisen puolen voi korvata zalaatilla, jolloin saadaan splizzalaatti. Kotimaisen Splizzerian taustalla ovat v. 2007 nuorena yrittäjänä palkittu Saku Hautala ja McDonald’sin johtoryhmässä toiminut Mika Laurikainen. Tällä hetkellä Splizzerialla on kolme ravintolaa, jotka toimivat Helsingissä, Turussa ja Salossa.

Yhdessä Folk Finlandin ja Voiton kanssa suunniteltiin kampanja, jonka tavoitteena oli lisätä Helsingin Splizzerian asiakasvirtaa ja myyntiä.

– Lähdimme suunnittelussa liikkeelle kuluttajien aktivoimisesta, kertoo Voiton asiakkuuspäällikkö Camilla Silvennoinen. – Mietimme mainostoimisto Folkin kanssa, miten tavoitamme potentiaaliset asiakkaat oikea-aikaisesti ja mahdollisimman lähellä ostopaikkaa eli Keskuskadulla sijaitsevaa Splizzeriaa.

Näin syntyi taktinen kampanja, joka kohdistettiin aamulla töihin meneville. Aamulla julkisilla liikennevälineillä matkustavat eivät voineet olla kohtaamatta Metro-lehden kannen päälle sijoitettua wrap-ilmoitusta. Lisäksi Metro-lehden jakajat jakoivat ydinkeskustassa ohikulkijoille Splizzerian ruokalistoja.

Tulokset olivat erinomaisia ja tavoitteet jopa ylitettiin.

– Kampanja oli erittäin tehokas ja tuloksia tuli välittömästi hyvällä volyymilla. Ja mikä parasta, kampanjan vaikutus näkyy vieläkin. Olemme siis onnistuneet koukuttamaan kokeilijat ainutlaatuisilla splizzoillamme, kommentoi Saku Hautala.
Splizzeria laajentaa jatkossa suurimpiin kaupunkeihin. Menestystarinalle on tulossa jatkoa Voiton ja Folkin siivittämänä.

Valitse herkullisin makupari: Splizzeria.fi

IMG_0304

Liity postituslistalle: