Sosiaalisten paikannuspalveluiden hyödyntäminen markkinoinnissa

Nyt, kun useat yritykset ja organisaatiot ovat sosiaalisessa mediassa ja keskustelevat ahkerasti sidosryhmiensä kanssa, seuraava luonnollinen askel tässä kehityksessä on sosiaalisten paikannuspalveluiden hyödyntäminen.

Yhteisölliset tai sosiaaliset paikannuspalvelut ovat matkapuhelinten paikannusteknologiaan perustuvia sovelluksia, joissa käyttäjä jakaa oman sijaintinsa sovelluksen muille käyttäjille. Sovellus yhdistyy käyttäjän sosiaaliseen verkostoon ja näin välittää tiedon sijainnista verkoston muille käyttäjille. Useimmat matkapuhelimissa toimivat yhteisölliset paikannuspalvelut tarjoavat myös mahdollisuuden lisätä omaan sijaintiin liittyviä vinkkejä, linkkejä ja suosituksia sekä näyttävät muiden tekemiä suosituksia lähistöllä olevista kohteista.

Onko kuluttajan tekemä sijainnin jakaminen sosiaalisissa paikannuspalveluissa mainostajan näkökulmasta riittävä toimenpide, ja mitä lisäarvoja se tuottaa mainostajalle? Kuinka saisimme valjastettua Foursquaren, Facebook Placesin tai Nokia Mapsin kaupalliseen tarkoitukseen ja käännettyä ne kassavirraksi? Vastaamme hyvin mielellämme näihin ja moniin muihin yhteisöllisiin paikannuspalveluihin liittyviin kysymyksiin – ota rohkeasti yhteyttä.

Liity postituslistalle: