Onko sinne Facebookiin pakko mennä?

Voitto listasi kymmenen asiaa, mitä kannattaa miettiä ennen yrityksen tai brändin Facebook-tilin avaamista.

Näin varmistut, että Facebook on osa yrityksesi markkinointistrategiaa eikä ihan kiva juttu jota päivitetään jos muistetaan!

  1. Mitkä ovat Facebookille asetettavat tavoitteet?
  2. Ketkä ovat Facebookin kohderyhmä?
  3. Mitä lisäarvoa Facebook tuo? Saadaanko sillä jotain hyötyjä mitä ei saada muilla kanavilla?
  4.  Mitä sisältöä sivuille laitetaan?
  5. Mitä hyötyä on siitä, että ihmisiä ohjataan verkkomainonnasta Facebook-sivulle eikä asiakkaan verkkokauppaan tai kotisivuille?
  6. Miten ihmiset ohjataan Facebook-sivulle? Yleensä se vaatii mainontaa ainakin FB:n sisällä.
  7. Paljonko rahaa ja resursseja ollaan valmiita panostamaan Facebookin kehittämiseen ja ylläpitämiseen?
  8. Kuka hoitaa sivujen päivittämisen ja miten usein sitä pystytään tekemään?
  9. Jos Facebook-sivuista tehdään palautekanava, miten nopeasti viesteihin pystytään reagoimaan?
  10. Miten roolitetaan Facebook-fanit suhteessa asiakasrekisterissä oleviin (esim. tarjottavat edut, viestit joilla lähestytään)?

Jos tarvitset apua Facebookiin tai muuhun sosiaalisen mediaan liittyvissä asioissa, ota yhteyttä yhteyshenkilöösi tai Voiton digi-tiimiin!

Liity postituslistalle: