Muutoksia Google-käytäntöihin – Voitto huolehtii puolestasi

Google testaa hakutulossivun toimintaa jatkuvasti ja muuttaa tulosten perusteella mainoskäytäntöjä. Keväällä poistettiin mainospaikat hakutulossivun oikeasta laidasta. Nyt suomalaisilla AdWords-tileillä voi tehdä pidempiä tekstimainoksia, joissa aihetta voi kuvata entistä tarkemmin. Mainostekstiin mahtuu kaksi 30 merkin otsikkoa, joiden välissä on huomioviiva. Kuvaustekstin maksimipituus on kasvatettu 80 merkkiin.

uusimainosrakenne

 

 

 

 

Vanhan käytännön mukaiset lyhyet mainokset toimivat toistaiseksi. Niitä kannattaa näyttää uusien rinnalla, jotta löydetään toimivin mainosviesti. Vanhantyyppisiä mainoksia ei voi enää tehdä tai muokata 26.10.2016 jälkeen.

Muutos ei vaadi Voiton asiakkailta toimenpiteitä. Päivitämme mainoksia vähitellen asiakkaittemme Adwords-tileihin vanhojen mainosten rinnalle.

”Mainosten käyttäjäkokemus yhtenäistyy eri laitteilla. Uusi mahdollisuus käyttää kahta pidempää otsikkoriviä toimii erityisen hyvin mobiililaitteilla. Samalla poistuu rivityksen tarve mainosteksteistä. Pidempi otsikko on nyt mainoksen tärkein elementti, joten sen sisältöön ja laatuun kannattaa panostaa erityisesti”, kommentoi Voiton SEM&SEO-suunnittelija Miika Kivistö.

Käänny Voiton puoleen, kun haluat hyödyntää Googlen mahdollisuuksia. Sertifioituna Google-kumppanina käytössämme on aina uusinta tietoa ja tuoreimmat ratkaisut Googlen tuotteisiin.
Kysy lisää sem@mediatoimistovoitto.fi

googlpartnerlogo

Liity postituslistalle: