Mammuttimarkkinat hyödynsi onnistuneesti Facebookia

Voiton asiakkuusmarkkinointi-tutkimus käsitteli myös Facebookia sekä kuluttajien että yritysten näkökulmasta. Tutkimus paljasti myös sen, että suurin osa niistä yrityksistä, joilla on kuluttajille tarkoitettu Facebook-sivu, ei koe sivuista olevan juurikaan hyötyä asiakkailleen. Kyse on eräänlaisesta epäonnistumisen spiraalista: kun yritys ei alunperinkään usko Facebookin olevan hyödyllistä, se on välttämätön paha johon ei panosteta ja koska se hoidetaan vasemmalla kädellä, se ei toimi.

Voiton resepti toimivaan Facebookiin on: usko asiaasi, aseta tavoitteet, laadi strategia ja seuraa tuloksia.

Hyvä esimerkki toimivasta Facebookin käytöstä ja osallistamisesta on K-citymarketin Mammuttimarkkinat. Facebookissa kuluttajat pääsivät äänestämään mitä tuotteita he haluavat  Mammuttimarkkinoiden tarjoustuotteiksi.  Kampanjaan liittyi myös kuittikilpailu myymälöissä, palkintona Etelä-Afrikan matka.

Mammuttimarkkinoiden Facebook-sivulle kertyi syyskuun aikana 42.000 fania mitä voi pitää loistavana tuloksena.

Kampanja tavoitti verkossa 4,5 miljoonaa kuluttajaa ja se keräsi yli 100 miljoonaa mainosnäyttöä.

Kuluttajia ohjattiin Facebookiin laajalla verkkokampanjalla sekä mainonnalla Facebookin sisällä. Verkkomainonta toimi Facebookiin ohjaamisen lisäksi luonnollisesti myös Mammuttimarkkinoiden display-mainontana.

K-citymarket jatkaa Facebookin hyödyntämistä myös tulevissa kampanjoissaan.
Mammuttimarkkinoiden kampanjakokonaisuudessa hyödynnettiin verkkotoimenpiteiden lisäksi ostettua ja omaa mediaa.


Lue Keskon tiedote Mammuttimarkkinoista täältä.

Liity postituslistalle: