MEK Ulkomainonta

Kustannustehokasta Suomi-brändin rakennusta Milanossa ja Pariisissa

MEK ja Voitto ovat markkinoineet Suomea matkailumaana milanolaisille vuodesta 2012 ja pariisilaisille vuodesta 2011 alkaen. Syksyn 2013 seurantatutkimus paljastaa työn tulokset: Suomi päihittää vetovoimassa muut Pohjoismaat kirkkaasti. Lisäksi mainonnan kustannustehokkuus on parantunut huimasti.

Mainonnan huomioarvoprosentin hinta on laskenut  51 %

Syksyn 2013 kampanjassa kohderyhmää lähestyttiin videomainonnalla verkossa, sosiaalisella medialla, tabletien kautta, display-mainonnalla sekä ulko- ja printtimainonnalla.

Voitto teki kampanjan jälkeen seurantatutkimuksen, joka kertoo työn tulokset selvästi. Kysyttäessä minkä maiden mainontaa vastaajat muistavat, Suomi on Milanossa upealla ykkössijalla. Muut Pohjoismaat jäävät kirkkaasti taakse, seuraavana tulee Norja 18 %:n huomioarvolla.

Mainonnan kustannustehokkuus on pitkäjänteisen kolmen vuoden työn aikana parantunut huimasti. Mainonnan huomioarvoprosentin hinta on laskenut Milanossa 51 % ja Pariisissa 42 % vuodesta 2011. Huomioitavaa on, että samalla mediabudjetteja on pystytty leikkaamaan. Eli pienemmällä mediabudjetilla saadaan nyt parempi huomioarvo. Tämä on suunnitelmallisen brändinrakentamisen tulosta.

Mainonnasta myös pidetään varsin paljon ja se herättää halua matkustaa Suomeen.

Huomiarvon hintakehitys(Klikkaa suuremmaksi)

MEK ja Voitto ovat markkinoineet Suomea mm. Venäjällä, Isossa-Britanniassa, Hollannissa sekä Saksassa – ja maailmanvalloitus jatkuu. Toimenpiteitä kohdistetaan talven aikana Kiinaan ja Japaniin. Markkinointitoimistona toimii SEK & GREY.

MEK kilpailutti toimistot vuoden 2013 lopussa, jonka tuloksena menestyksellinen yhteistyö Voiton ja SEK & GREYn kanssa jatkuu edelleen.

Liity postituslistalle: