walking dead

”Klikkaa ja tutustu” -markkinoinnin aika on ohi

Vilkkuvien mainosbannereiden määrän tuplaantuessa kuukausittain ja läpiklikkausprosenttien laskiessa samaa tahtia on markkinoinnintehon varmistamiseksi pysähdyttävä ja keksittävä jotain uutta. Fakta on, että kukaan ei vieraile verkkosivuilla katselemassa bannerimainoksia ja aika harva myöntää edes huomanneensa verkkomainontaa.

Toteutus paransi 1000% mainoksen kanssa vietettyä aikaa.

Ratkaisu medioiden puolelta tuntuu olevan, että tehdään entistä isompia ja kalliimpia mainosmuotoja huomioarvon takaamiseksi. Kalliimpi mutta yhtä huonosti toimiva mainos ei kuitenkaan ole ratkaisu ja näin päädytään vain sahaamaan omaa oksaa. Huono mainonta on huonoa mainontaa missä tahansa. ”Klikkaa ja tutustu” -markkinoinnin aika on auttamatta ohi, 0,05% kuluttajista (keskimääräinen CTR%) ei voi olla kenenkään tavoite. Keräämämme analytiikkadatan pohjalta on helppo havaita, että kuluttajat viettävät huomattavasti mieluumin aikaa mainosten parissa, kuin klikkaavat niistä asiakkaan sivuille.

Hyvä markkinoija tuokin oleellisen viestin mainokseen ja varmistaa toiminallisuuksilla, että kuluttajat viettävät brandin kanssa riittävästi aikaa, jotta ydinviesti menee läpi. Ratkaisu voi olla tavoitteista riippuen kuvasto, pelibanneri tai aivan jotain muuta kuin bannerimainontaa.

Alla esimerkki viimeisimmästä erittäin hyvin toimineesta toteutuksesta SF Filmin markkinoimalle Walking Dead 3 DVD:lle. Mediasuunnittelun lähtökohta oli viihdyttävyys ja kuluttajan aktivointi brandin pariin. Ensimmäisten tulosten valossa näissä on onnistuttu erinomaisesti. Zombeja on keskimäärin mätkitty 54 sekunnin ajan mikä on aktiivisuusaikana lähes 1 000% enemmän kuin keskivertomainoksessa. Tuotannosta vastasi Ööö.

”DVD-markkinassa erottuminen on perinteisesti ollut haastavaa. Olen erittäin tyytyväinen Voiton ideoimaan Walking Deadin toteutukseen ja mediankäyttö strategiaan. Myynti on startannut erinomaisesti.” kommentoi SF Filmin Label Manager Saara Laatio kampanjaa.

Liity postituslistalle: