Flyben ensimmäinen vuosi on ollut menestyksellinen!

Flybe aloitti liiketoiminnan Suomessa elokuussa 2011 yhteistyössä Finnairin kanssa ja valitsi mediatoimistokumppanikseen Voiton.

Lanseerausvaiheen tavoitteiksi Flybe asetti liiketoiminnan kasvun sekä tunnettuuden rakentamisen. Jo kymmenen kuukauden yhteistyön aikana markkinointiviestintä on tuottanut erinomaisia tuloksia. Flybe aloitti vahvalla printti- ja ulkomainonnalla jota täydennettiin monimuotoisilla digitaalisilla toimenpiteillä. Markkinointitoimenpiteiden tuloksellisuutta seurataan jatkuvasti ja toimenpiteet ovat onnistuneet myyntilukujen ja tutkimustulosten valossa erinomaisesti.

Flyben markkinapenetraation kasvattamisessa digitaaliset kanavat ovat avainasemassa. Verkkokauppa on yhtiölle merkittävä myyntikanava, suomalaisethan ostavat verkosta eniten matkailualan tuotteita ja palveluita. Flyben verkkonäkyvyys koostuu sekä display-näkyvyydestä että hakusanamainonnasta. Display-näkyvyys voidaan jakaa kolmeen tasoon: brändinäkyvyyteen, taktiseen ja jatkuvaan mainontaan. Brändäävän verkkomainonnan kautta kampanjoille on saatu laajaa näkyvyyttä ja näin nostettua tunnettuutta. Taktisella mainonnalla pyritään maksimoimaan Flyben verkkokaupan ostotapahtumien määrä ja pitämään myyntivirta tasaisena. Varsinkin hakusanakampanjan aktiivinen optimointityö ja uudelleenkohdentamisen hyödyntäminen ovat tuoneet tasaisen ja kustannustehokkaan liikennevirran verkkokauppaan. Tärkeänä elementtinä on myös jatkuva näkyvyys, jolla varmistetaan Flyben asema kuluttajien harkintaryhmässä.

Panostus hakusanamainontaan on maksanut itsensä takaisin 32-kertaisesti ja display-näkyvyys on kasvattanut verkkokaupan myyntiä yli 300%. Kampanjoissa on myös päästy toteuttamaan innovatiivisia ratkaisuja kuten Eniron pilottinäkyvyys, jossa mainontaa kohdennetaan reittihakujen mukaan. Uusi mainospaikka oli menestys ja näkyvyyttä palvelussa on jatkettu. Display-näkyvyydessä on myös hyödynnetty maantieteellistä kohdennusta ja Flyben asiakasrekisteriä on kasvatettu tehokkaasti liidikampanjoinnilla.

Yhteistyö Voiton kanssa on ollut erittäin tuloksellista ja verkkomyynnin tulokset ylittivät asetetut tavoitteet. Kampanjoihin esitetyt innovatiiviset ratkaisut ja aktiivinen optimointi ovat suunnittelutyön vahvuuksia. Arvostamme Voittoa kumppanina, joka toimii luotettavasti ja näkemyksellisesti haasteellisessa ja muuttuvassa toimintaympäristössä”, kommentoi Flyben markkinointipäällikkö Tytti Haaga.

Flybe on laajentanut toimintaansa jo Suomesta Tanskaan, Viroon, Norjaan ja Ruotsiin. Lisäksi Flybe alkaa operoida useita Finnairin Euroopan lentoja nousten näin yhdeksi Pohjoismaiden ja Baltian suurimmista alueellisista lentoyhtiöistä.

Liity postituslistalle: