Finngeneratorista globaali viraali

Matkailun edistämiskeskuksen viime viikolla Japanissa käynnistämä kampanja on noussut hetkessä huippusuosituksi sosiaalisessa mediassa. Jo yli 665 000 on innostunut kokeilemaan itselleen suomalaista nimeä Aasiassa, Euroopassa ja USAssa.

Testaa miten Finngenerator nimeää sinut

Finngenerator-sovellus lanseerattiin Japanissa viime viikolla. Sovellus räätälöi käyttäjälleen suomalaiseen luontoon ja Kalevalan mytologiaan pohjautuvan nimen.

Lanseeraus sai unelmalähdön: pöhinä levisi välittömästi Twitterissä ja Facebookissa, ja vain paisui, kun suositut japanilaiset bloggarit tarttuivat aiheeseen. Jo neljän päivän kuluttua yli 100 000 japanilaista oli nimennyt itsensä suomalaiseksi. Ilmiö on sen jälkeen levinnyt kulovalkean tavoin.

– Pieni, leikkisä sovellus on osoittanut erittäin tehokkaaksi sisäänheittäjäksi visitfinland.comiin, joka on Suomen matkailumarkkinoinnin pääkanava. Japaninkielisellä sivustollamme on vierailtu viime viikon maanantain jälkeen yli 217 000 kertaa ja sivuja on ladattu yli 825 000 kertaa. Kaiken kaikkiaan VF.comissa on käyty viime viikon maanantain jälkeen yli 764 000 kertaa ja sivuja on ladattu yli 3 miljoonaa kertaa, iloitsee markkinointijohtaja Mervi Holmén Matkailun edistämiskeskuksesta.

MEKin markkinoinnin painopiste siirtyi vuoden alussa Aasiaan. Suomalaiset brändit tunnetaan Japanissa, mutta matkailun osalta markkinoinnilla on vielä voitettavaa. Kevään aikana

Finngenerator julkaistaan myös Kiinassa.

SEKin luoma sovellus lanseerattiin yhteistyössä Voiton kanssa. Sovelluksen tuotti Byroo. Sovelluksesta on myös englanninkielinen versio.

Liity postituslistalle: