Facebook pakottaa yritykset muuttamaan sivujaan

Facebook julkaisi eilen Timelinen myös yrityksille ja yhteisöille. Muutoksen myötä Facebook-sivujen asettelu muuttuu radikaalisti. Timelinen voi ottaa käyttöön jo tänään, mutta viimeistään 30.3. Yrityksillä on siis kuukausi aikaa uusia sivujensa visuaalinen ilme.

Timeline-muutos yhtenäistää kuluttajien ja yritysten profiilisivujen ulkoasun ja mahdollistaa yrityssivun brandaamisen näyttävämmin mm. ison yläkuvan ansiosta. Asettelumuutosten seurauksena Facebook poistaa mahdollisuuden ohjata kuluttajia suoraan alasivuille (applikaatioihin) poistaen näin mahdollisuuden ”pakottaa” kuluttajat tykkäämään sivusta. Tykkääjien hankinnassa pitääkin tästä eteenpäin luottaa sivuston laatuun ja sisällön koukuttavuuteen.  Vain tykkääjille tehdyt applikaatiot ovat edelleen sallittuja, mutta kuluttajan on itse klikattava Facebook-seinältä applikaatioon. Muutoin Facebook applikaatiot (sovellukset) toimivat normaalisti myös muutoksen jälkeen.

Jos tykkääjien hankintastrategiat muuttuvat, mahdollistaa uusi yritys-Timeline mm. viestien lukitsemisen ylimmäiseksi uutiseksi sekä mahdollisuuden viestiä yksityisesti kuluttajan ja yrityksen välillä. Facebook Timelinen kehittäjän Sam Lessin mukaan muutos tehtiin, koska Facebook haluaa yhtenäistää tyyliään ja tarjota yrityksille mahdollisuuden tuoda oman identiteettinsä esille.

Timeline esittelyvideo: http://voit.to/TimelineVideo

Timeline for Pages: http://voit.to/TimelinePage

Voiton digitiimiltä saatte lisätietoja ja ohjeistukset  siitä,  miten muutos vaikuttaa yrityksenne Facebook-sivuihin ja mitkä asiat teidän pitää ottaa huomioon, jotta muutos sujuu ongelmitta.

P.S.  Eikö yrityksenne ole vielä Facebookissa? Voitto auttaa myös sosiaalisen median strategiassa ja sivujen luomisessa. Ota yhteyttä. Autamme mielellämme.

Liity postituslistalle: