Design from Finland – maailmalle Suomi100-juhlavuoden kynnyksellä

”Suomi on maailmalla ajankohtainen juuri nyt: Suomi 100 -juhlavuosi sekä havaittavissa oleva globaali trendi, jossa kuluttajat etsivät kestäviä, omaleimaisia ja laadukkaita tuotteita toimivat hyvinä vetureina myös suomalaisen designin tunnetuksi tekemiselle maailmalla”, kertoo Suomalaisen Työn Liiton Brand Manager Johanna Lahti.

Suomalaisen Työn Liitto edistää suomalaisen työn arvostusta ja menestystä. Liitto myöntää yrityksille mm. Design from Finland –merkin käyttöoikeuksia. Merkki kertoo, että tuote tai palvelu on muotoiltu Suomessa, sen muotoiluun on investoitu ja muotoiluinvestoinnilla on saatu aikaan liiketoiminnallisia hyötyjä. Merkki viestii kuluttajille korkealuokkaisesta suomalaisesta muotoiluosaamisesta myös kansainvälisesti.

Suomalaisen Työn Liiton joulukuun kampanjan tavoitteena oli lisätä liikennettä uudelle, suomalaista muotoilua esittelevälle http://www.designfromfinland.com  -sivustolle UK:n, Saksan ja USA:n markkina-alueilla. Lisäksi tavoitteena oli hakea Design from Finlandin videoille katselukertoja. Kohderyhmänä olivat designista kiinnostuneet.

Medianäkyvyys keskitettiin Facebookiin, Twitteriin, YouTubeen ja hakusanamainontaan. Medioissa tehtiin kohdennusta mm. alueiden, kiinnostuksen kohteiden ja hakusanamainonnan avainsanojen mukaan.

”Tulokset olivat erinomaiset. Tiiviin kampanjajakson aikana joulukuussa sivustokäynnit lisääntyivät peräti 888 % edelliseen kuukauteen verrattuna, jolloin digimainontaa ei ollut käytössä. Myös kävijöiden laatu parani”, kertoo Voiton kampanjakoordinaattori Amanda Siivola.

Vietä pieni design-hetki Metsä– ja Saaristo -videoiden parissa.

Liity postituslistalle: