Finnkino kesäkampanja 2012

Finnkino ja Voitto kehittävät mediainnovaatioita

Finnkino ylsi vuonna 2012 koko historiansa suurimpaan katsojaennätykseen; lähes kuusi miljoonaa katsojaa nautti vuoden aikana elämyksiä Finnkinon teattereissa. Menestys perustuu kiinnostavaan elokuvatarjontaan, uusiin digitoituihin elokuvateattereihin sekä onnistuneeseen markkinointiin, jossa on keskitetty resursseja ja innovoitu uusia mediatuotteita.

Voitto on tehnyt innovatiivisia ehdotuksia täsmäkohderyhmiin vaikuttamiseksi eri kanavien kautta, kertoo Rupponen.

Finnkinon elokuvatarjonta oli viime vuonna monipuolinen ja runsas, ja digitalisoitujen teatterien ansiosta menestyselokuvat nähtiin samanaikaisesti lähes koko maassa. Kansainväliset kassamagneetit, kuten 007 Skyfall ja Hobitti – Odottamaton matka saivat rinnalleen kovia kotimaisia kisaajia, kuten Risto Räppääjä ja viileä Venla sekä Tie pohjoiseen.

– Myös vuonna 2013 on tulossa hyvä elokuvaohjelmisto. Lisäksi Metropolitan Operan, Bolshoi-teatterin ja Lontoon National Theatren esitykset tuovat uusia kävijöitä teattereihin. Jotta katsojamäärät saadaan lentoon, tarvitaan kuitenkin hyvän tarjonnan lisäksi paljon työtä myös markkinoinnilta, toteaa Finnkinon Product Manager Taina Rupponen.

Markkinoinnissa on keskitytty muutamiin pääteemoihin

– Saamme vuosittain esitykseen lähes pari sataa elokuvaa. Aikaisemmin teimme runsaasti pieniä toimenpiteitä, nyt olemme keskittyneet suurempiin kokonaisuuksiin. Keskittämisen ansiosta panostukset ja resurssit ovat kasvaneet, mistä on ollut selvästi hyötyä kaikille.

Finnkino aloitti keväällä 2012 yhteistyön Mediatoimisto Voiton kanssa. Näkyvimpiä yhteisiä ponnistuksia ovat olleet mm. kesäkampanja sekä joululahjalippukampanja.
– Syksyllä käynnistimme varttuneemmalle väelle suunnatun pilottikampanjan, Jatkossa teemme kampanjoita myös mm. lapsiperheille ja päiväaikaan vapaalla oleville. Voitto on tehnyt innovatiivisia ehdotuksia täsmäkohderyhmiin vaikuttamiseksi eri kanavien kautta, kertoo Rupponen.

Jos riittävän tuloksellista mainosmuotoa ei ole, se kehitetään

Voiton tiimi on innoissaan Finnkino-yhteistyöstä.
– Finnkino on inspiroiva asiakkuus, joka jättää tilaa luovalle medianäkyvyyden suunnittelulle ja jolle sopii uusi rohkea mediankäyttö. Erityisesti monien verkkomainosmuotojen teho laskee todella nopeasti, joten konseptoimme uusia ratkaisuja yhä useammin itse. Näin varmistamme panostukselle maksimaalisen hyödyn, kertoo Voiton Finnkino-tiimin asiakkuusjohtaja Johanna Linna.

Finnkinolle kehitetyt mainosmuodot, kuten näytön alareunasta kohoava ”esilaajeneva nousukas” ovat tuottaneet niin hyviä tuloksia, että mediat ovat ottaneet ne omaan vakiotarjoamaansa muidenkin markkinoijien käytettäväksi.

Vuonna 2013 Finnkino kehittää uudenlaista näkyvyyttä erityisesti mobiilissa. Kevät tuo uutta myös teatterien puolelle. Kuopioon valmistuu kauppa- ja viihdekeskus IsoCee, johon avataan huippuluokan katsomisolosuhteet tarjoava monisalielokuvateatteri.

Kiinnostuitko? Ota rohkeasti yhteyttä. Autamme mielellämme yritystänne tehostamaan markkinointieurojen tuottavuutta - ennakkoluulottomasti ja näkemyksellisesti.

 

Ota yhteyttä >

 

Siirry takaisin Case-sivulle

Liity postituslistalle: