Blogiyhteistyöllä käyttövinkkejä Del Monte -uutuuksille!

Kun Arvid Nordquist toi markkinoille kookoksen-, sitruunan- ja vaniljanmakuiset ananaspalat Del Montelta, haasteena oli viestiä kuluttajille mihin niitä käytetään. Lisäksi lanseeraus tuli toteuttaa varsin pienellä budjetilla. Ratkaisuksi ideoitiin blogiyhteistyö, joka toteutettiin yhdessä Blogiringin kanssa. Sisältömarkkinoinnin ratkaisulla tuotteesta saatiin kerrottua kuluttajia kiinnostavalla tavalla sen sijaan, että kuluttajia olisi ohjattu tuotelähtöiselle kampanjasivulle. Yhteistyössä oli mukana kahdeksan ruoka- ja leivontabloggaajaa.

Bloggaajat saivat kokeiltavakseen Del Monte-makuananaksia ja he kehittivät reseptit, jotka julkaistiin blogeissa kuvien kera.

Blogiyhteistyön lisäksi lanseeraukseen sisältyi ilmoittelua Ilta-Sanomissa. Ilmoitusaineistossa hyödynnettiin blogiyhteistyöstä syntynyttä materiaalia.

Tulokset olivat erinomaisia. Bloggaajat tuottivat hyviä postauksia ja reseptejä, ja ne keräsivät positiivisia kommentteja lukijoilta. Heti ensimmäisellä kampanjaviikolla bloginäkyvyydelle saatiin lähes 25 000 yksittäistä lukijaa ja kontaktiennusteet ylitettiin reilusti. Ja koska postaukset ja kommentit säilyvät blogeissa, saadaan tuotteelle yhä orgaanista näkyvyyttä mm. hakukoneissa.

Arvid Nordquist hyödyntää myös jatkossa markkinoinnissaan blogiyhteistyöstä kertynyttä materiaalia.

”Tämä oli ensimmäinen kerta kun teimme blogiyhteistyötä, joten vähän kokeilumielellä tähän lähdettiin. Mutta olin helpottunut huomatessani, että projekti vei todella vähän omaa aikaani, ja silti lopputulos oli erittäin laadukas. Lopputulos oli niin hyvä, että ostimme kansainväliset oikeudet resepteihin ja kuviin.” kertoo Arvid Nordquistin Tuoteryhmäpäällikkö Cecilia Mérus.

Käy katsomassa bloggaajien postaukset ja herkulliset reseptit täältä.

Liity postituslistalle: