Big Datan käyttö markkinoinnin kohdentamisessa

Big Datan käyttö verkkomainonnan kohdentamisessa -opas julkaistiin perjantaina 6.6. Opas on IAB Finlandin (verkkomainonnan kattojärjestö Suomessa) ja kotimaisten asiantuntijoiden kirjoittama. Voitto osallistui toimitustyöhön.

Voitto haluaa omalta osaltaan lisätä suomalaisyritysten osaamis- ja tietotasoa big datasta ja sen hyödyntämisestä paremman ROIn saavuttamiseksi. Siksi osallistuimme oppaan kirjoittamiseen ainoana mediatoimistona Suomessa. Haluamme viedä suomalaista markkinointia eteenpäin kohti parempaa, kohdennetumpaa ja ennen kaikkea tehokkaampaa markkinointiviestintää.

Jokaisella yrityksellä on dataa, jolla markkinoinnista ja markkinointiautomaatiosta saa merkittävästi tehokkaampaa. Silti vain harva käyttää asiakas- ja kävijätietojaan älykkääseen kohdennukseen ja trikkeröintiin. Joissain tapauksissa hyödyllinen tieto on hautautuneena CRM:ään tai kanta-asiakastietokantaan. Pienellä vaivalla tämän datan saa hyödynnettyä niin verkkomainonnassa, sähköposteissa kuin vaikka perinteisessä postisuorassa.

”Datasta ja kohdentamisesta puhutaan paljon, mutta edelleen liian harva käyttää omia tietovirtojaan markkinoinnin tehostamiseen. Usein big data -projekti haudataan IT-kehitysjonoon odottamaan, kun se pitäisi nostaa kulmahuoneessa liiketoiminnan ykkösprioriteetiksi. Olemme nähneet älykkään kohdennusdatan käytön tuovan yli 20-kertaista ROMIa perinteiseen markkinointiin verrattuna. Näitä menestystarinoita haluamme nähdä lisää ja auttaa yrityksiä tekemään parempaa markkinointia”, toteaa oppaan kirjoittamiseen osallistunut Voiton strategi Juha Halmesvaara.

Opas kattaa big datan ja verkkomainonnan kohdentamisen perusteet sekä viimeisimmät tietosuoja- ja kuluttajansuojaohjeistukset datan käytöstä.

Autamme mielellämme data-ohjautuvaan markkinointiin siirtymisessä, jätä yhteydenottopyyntö tai soita meille.

Lataa opas itsellesi tästä.

Liity postituslistalle: