Asiakasrekisterin perustaminen ei ole vain osoitteiden haalimista

Helppo juttu – kerätään mahdollisimman paljon yhteystietoja ja katsotaan sitten mitä niille tehdään! Asiakasrekisteriä ei kuitenkaan kannata perustaa hätiköiden vaan hyvä suunnittelu on siinäkin avainasemassa.

Suunnitteluvaiheessa kannattaa huomioida mm. seuraavat asiat:

  1. Mitkä ovat asiakasrekisterille asetettavat tavoitteet? Riittääkö asiakasrekisterin perustaminen vai tarvitaanko kanta-asiakkuusohjelmaa?
  2. Miten asetettuja tavoitteita seurataan?
  3. Mitä hyötyä asiakkaille on asiakasrekisteriin liittymisestä? Tuottaako kanta-asiakkuus rahallisia etuja?
  4. Tehdäänkö avoin rekisteri johon kuka tahansa voi liittyä vai suljettu ohjelma johon valitut henkilöt saavat kutsun?
  5. Millaisia viestejä jäsenille lähetetään? Miten viestejä segmentoidaan ja personoidaan?
  6. Pyritäänkö dialogiin yrityksen ja kuluttajan välillä vai monologiin?
  7. Miten asiakasrekisteri kerätään? Mitä omia kanavia käytetään ja tarvitaanko lisäksi maksettua mainontaa?
  8. Mitä tietoja ihmisistä kerätään ja miten tietoja hyödynnetään?
  9. Mitkä ovat käytettävissä olevat resurssit?
  10. Missä asiakasrekisteri sijaitsee, kuka sitä päivittää ja käsittelee tietoja?

Jos harkitsetasiakasrekisterin perustamista, ota yhteyttä yhteyshenkilöösi Voitossa.  Järjestämme work shoppeja joissa käydään yhdessä  läpi keskeiset asiat asiakasrekisterin perustamiseen liittyen.

Liity postituslistalle: